woensdag 18 mei 2011

Start Academie Plastische Kunsten Genk

http://academie.genk.be/content/sag_content/record.php?ID=8&s2_navID=24
Via deze site orienteerde ik me vorig jaar op een opleiding in deeltijd op gebied van beeldende kunsten, bezocht de open dag in juni 2010 van de Academie Plastische Kunsten en meldde mij enthousiast aan voor de afdeling beeldhouwkunst. Start eind aug. Op donderdagmiddagen en avonden.
Docenten: Jos en Hilde.
Volgde het programma: start met boetseren hand naar werkelijkheid, daarna een geabstraheerde hand en startte vervolgens met het lassen van een constructie die een ontwerp in klei moest dragen, als voorbereiding voor een mal, om te eindigen met een driedimensionaal object. Dat laatste is er niet gekomen, want geprikkeld door de tekenlessen die ook gevolgd dienden te worden, ben ik overgestapt naar de afdeling schilderkunst> landschap en portretschilderen bij Ludo Hoeven.

De academie organiseert ook bezoeken aan tentoonstellingen. Ik heb deelgenomen aan het bezoek aan de tentoonstelling 'De Lucht' in het Kasteel D’Aspremont-Lynden van Oud-Rekem op 25 september 2010

Op maandag 31/1 - 7 en 14/2 volgde ik in C-mine Cultuurcentrum Genk de opleidingsmodule 'Vorming voor Kunstenaars', een initiatief van Ondernemersatelier, Creative Drive, Syntra en C-mine cultuurcentrum Genk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten