zaterdag 28 mei 2011

28 mei

Vandaag weer heerlijk gewerkt aan mijn drie grotere 'schetsen' en langzaam en met geduld zie je dat er in ieder onderdeel van de afbeelding diverse tonen ontstaan. Zoals Ludo stelt 'wij zijn geen publicisten", schilderen is niet zwart en wit, t gaat om de nuanceringen. Dat wat niets toevoegt, ook weglaten....nu ja, dat moet je dan wel weten. Maar ik ben weer tevreden. Alle drie de schetsen zijn verbeterd en langzaam zie ik nu zelf ook dingen die niet kloppen en die de docent beaamt...Ik heb gevraagd om opdrachten voor als ik van de zomer zomaar 'niets te doen heb op vakantie', in ieder geval, de schilderspullen gaan mee.
Nog gevraagd of ik nieuw verf moet kopen...Vooral néé, ik heb genoeg, mengen mengen mengen, dat moet ik doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten